top of page

תאונה ללא ביטוח צד ג' או מקיף

תאונה ללא ביטוח צד ג' או מקיף

  • Facebook

דיני ביטוח -  22.7.21,   14:45

תמונה מתוקנת.jpg

במדינת ישראל מתרחשות בממוצע 40 אלף תאונות דרכים, קלות וקשות, יחד עם זאת בעלי רכבים רבים מחליטים במודע או לא במודע, לוותר על עריכת ביטוח כנגד נזקים העלולים להיגרם לרכבם או לצד ג', על החשיבות העצומה בעריכת ביטוח, סוגי הביטוח, ומה עושים כאשר אין לנו ביטוח ואנו רוצים לתבוע עצמאית צד ג'  - כל זאת במאמר הבא.

תאונה ללא ביטוח צד ג' או מקיף | פגיעה ברכב ללא ביטוח | עו"ד אושיק אליהו

תאונה ללא ביטוח מקיף – חשיפה לסיכון כלכלי

ביטוח מקיף, כשמו כן הוא מבטח באופן מקיף את כל הנזקים העלולים להתרחש עקב שימוש ברכב החל מתאונה, דרך גניבת הרכב, שברים לשמשות, וכיסוי על נזקים לרכוש של צד ג'. 

גם בתאונות קלות אנו עלולים להיות חשופים לתביעה של כלי הרכב המעורבים בתאונה כאשר רכבנו ללא ביטוח צד ג' או מקיף.


בעלי רכב ונהגים רבים, לא מודעים כי נסיעה ללא ביטוח מקיף חושפת אותם לסיכון גדול מאוד שעשיו להגיע גם למאות אלפי שקלים, בשל תאונה בודדת אחת, כך לדוגמא אם ברשותכם רכב השווה עשרות אלפי שקלים והרכב נגנב או עבר תאונה לא יהיה מי שיפצע אתכם על הנזק, קל וחומר שאתם אשמים בתאונה.


יש לציין כי אין חובה חוקית לרכוש ביטוח מקיף לרכב, בניגוד לביטוח חובה אותו חייב לעשות על פי חוק, ביטוח מקיף הינו לשיקול דעתו הבלעדי של הנהג או בעל הרכב, ובתקווה כי שהוא מבין את הסיכון שבכך. 

 

ההמלצה כאמור היא לבעלי לכל בעלי הרכב לבטח את רכבם, קל וחומר לרכב העולה עשרות או מאות אלפי שקלים.

תאונה ללא ביטוח צד ג' מה זה אומר ?

 

ביטוח צד ג' תפקידו לבטח נזקים העלולים להיגרם לרכב אחר בשל תאונה (צד ג'), כאשר במקרה של תאונה והפעלת פוליסת צד ג' חברת הביטוח נכנסת לתמונה ומטפלת מול הרכב הניזוק תוך מתן הגנה משפטית למבוטח.


הגם שחשוב מאוד לבטח את הרכב בביטוח צד ג', מתוך השקפה כי לא כל הקורה בכביש תלוי בנו, ישנם בעלי רכבים רבים שעקב חוסר תשומת לב או משיקולים כלכלים לא מבטחים את רכבים בביטוח צד ג'. 

 

לדוגמא בעל רכב ששוויו הוא אלפים בודדים, לא ירצה לבטח את רכבו בביטוח מקיף שכן פוליסת הביטוח עלולה להגיע לשליש משווי הרכב, ובמקרה של תאונה לא משתלם בכל מקרה יהיה להפעיל את הפוליסה, תוך תשלום השתתפות עצמית ולתקן את הרכב, שיקול זה מוכר ושוב נתון לשיקול דעתו הבלעדית של בעל הרכב.  

 

לדוגמא בעל רכב ששוויו הוא אלפים בודדים, לא ירצה לבטח את רכבו בביטוח מקיף שכן פוליסת הביטוח עלולה להגיע לשליש משווי הרכב, ובמקרה של תאונה לא משתלם בכל מקרה יהיה להפעיל את הפוליסה, תוך תשלום השתתפות עצמית ולתקן את הרכב, שיקול זה מוכר ושוב נתון לשיקול דעתו הבלעדית של בעל הרכב.

 

אך מה יקרה אם רכבכם עבר תאונה ללא ביטוח צד ג', פה בעצם מתחילה הבעיה, ניקח סיטואציה בה רכבכם פוגע ברכב אחר ( צד ג') מרצדס חדשה, עוד בטרם תוכיחו כי אתם לא אשמים בתאונה, אתם תהיו חשופים לתביעה שעשויה להגיע גם למאות אלפי שקלים, וכאמור עוד לפני שבכלל הוכחתם כי אתם לא אשמים בתאונה, וזה כידוע מלווה בכאב לא קטן. 

 

לכן מומלץ לכל כלי רכב בישראל, מבלי יוצא מהכלל, לבטח את הרכב בביטוח צד ג', ואז מי "שישבור את הראש" עם התובע (צד ג') תהיה חברת הביטוח שלכם אצלה בטחתם את רכבם בביטוח צד ג'.

תאונה ללא ביטוח צד ג'  או מקיף מה עושים ?


אחרי שהבנו מהי החשיבות העצומה בביטוח לרכב הן בביטוח מקיף והן בביטוח צד ג', ועדיין לא ביטחתם את רכבכם בביטוח מסוגים אלו, ועברתכם תאונת דרכים מה עושים ? 


חשוב לדעת שזה לא סוף העולם, לפני שתשלמו מכיסכם על הנזקים, חשוב ואף הכרחי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתביעות רכוש לרכב, אשר ילווה אתכם באופן צמוד ואישי וידריך אתכם מבלי לעשות טעויות נפוצות, אם כתובעים לקבלת פיצוי מקסימלי, או אם אתם נתבעים תשלום מינימלי מהנזק הנתבע ואף דחיית התביעה נגדכם.

מה עושים אם הרכב בוטח בביטוח צד ג' או מקיף וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם ?

מרבית מבעלי הרכבים, מבטחים את רכבם בביטוח צד' או מקיף, אך הלכה למעשה חברת הביטוח שהינו גוף כלכלי, תעשנה כל שביכולתן על מנת לחמוק מתשלום תגמולי הביטוח או להפחיתו באופן ניכר.


חשוב להדגיש כי על חברות הביטוח חלים מערכת כללים חוקים ופיקוח על ידי המפקח על הביטוח, כאשר חברת ביטוח לא משלמת לכם תגמולי ביטוח, אסור להרים ידיים ובמקרים רבים, לאחר ייעוץ משפט מעורך דין המתמחה בביטוח והבנה בתביעות נזקי רוכש, חברת הביטוח משלמת את תגמולי הביטוח ובתוספת הוצאות. 

צד ג' לא מודה באשמה בעת תאונת דרכים מה עושים ?

מה עושים עם צד ג' מודה ולוקח אחריות על אשמתו בתאונה, דבר שעל פניו נשמע כי  עלול לגרום לקשיים, בהוכחת תבעתכם ודרישתכם לפיצוי בגין, אך זה לא הכרח המצב בפועל, ומספר פעולות מצידכם יכולה להבטיח או לכל הפחות להגדיל באופן ניכר את הסיכוי שלכם להוכיח את צדקתכם.

כך למשל ניתן להפעיל את הפוליסה של הביטוח המקיף ככול וישנה, ולתת לחברת הביטוח "לשבור את הראש" ולהתמודד מול אותו צד ג' של מודה באשמה, החיסרון העיקרי והבולט במצב זה, הוא שתאלצו לשלם השתתפות עצמית, פרמיה שתגדל ב3 שנים לאחר מכן, וישנן פוליסות שבהן משלמים גם דמי כינון.

אופציה נוספת הינה תביעה באופן עצמי את צד ג', כך שאתם חוסכים את הסיכון בתשלום ההשתתפות עצמית בפוליסה, ועלית הפרמיה מידי שנה, יתרון נוסף במקרה הוא, שכל הוצאה נוספת שנגרמה לכם עקב התאונה כמו ימי עבודה שהחסרתם בגינה או תשלום לשמאי הרכב שבדוק הרכב לרבות שכר טרחת העורך, את כולם ניתן לתבוע ולקבל בבית המשפט.

 

טיפ נוסף וחשוב, הוא ראיות, ראיות ועוד פעם ראיות, מרגע התאונה לתעד הכל וכמה שאפשר, אם זה בצילום סרטון וידאו במקום התאונה, המתעד איך עומדים כלי הרכב בתאונה, אם זה לצלם ולקחת את כל הפרטים המזהים של הצד השני, אם ניתן לקבל הודעה ממנו כי הוא מודה בתאונה או בהודעת ווצאפ שהוא מודה, כל אלה ביחד יעזרו לכם לנצח ולהוכיח את תביעתכם, כך גם עשיתם תאונה ללא ביטוח צד ג' או מקיף, יש לכם אופציות רבות, הן לנצח בתביעה או לדחות תביעה כנגדכם, כל מקרה, מומלץ לשקול התייעצות עם עורך דין בתחום. 

עורך דין תביעות רכוש לרכב

בכל מקרה בו עברתכם תאונה נגרם לרכבכם נזק או גרמתם לנזק ואין ברשותכם ביטוח צד ג' או מקיף, או אם ביטחתם את רכבכם וחברת הביטוח דחתה את תביעתכם.

 

עורך דין נזיקין וביטוח אושיק אליהו, הינו בעל ניסיון עשיר בתביעות ביטוח ונזקי רכוש לרכב, ניסיון עשיר זה מתבטא בניהול באלפי תיקי רכוש שאותם ניהל בהצלחה, פנו עכשיו למשרד עורכי דין אושיק אליהו ותוכלו להיות בטוחים שאנו נייצג אתכם במקצועיות ובמסירות, עד לקבלת מלוא זכויותיכם. לתחומי עיסוק נוספים של משרדנו לחץ כאן.

אולי יעניין אותך :

או השאירו פרטים

לייעוץ ראשוני חייגו 077-2705777 

.תודה, נציג יחזור אליך בהקדם

bottom of page